Start Regulamin pracy Zarządu

REGULAMIN PRACY ZARZĄDU STOWARZYSZENIA WSPIERANIA AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ SWAT

§ 1

Zarząd Stowarzyszenia Wspierania Aktywności Twórczej SWAT wybierany jest przez Walne Zgromadzenie Członków na okres 4 lat.

§ 2

Zarząd konstytuuje się natychmiast po wyborze przez Walne Zgromadzenie Członków.

§ 3

W pierwszym po rozpoczęciu kadencji posiedzeniu wybranego Zarządu uczestniczą byli członkowie Zarządu, którzy przekazują wszystkie dokumenty Stowarzyszenia, pieczątki, dostęp do siedziby, środków pieniężnych, oficjalnych skrzynek e-maliowych itd. Z tej czynności sporządzany i podpisywany jest protokół zdawczo-odbiorczy.

§ 4

Prezes lub wiceprezes w jego zastępstwie zwołuje posiedzenia Zarządu, kieruje jego działaniami oraz przewodniczy w jego posiedzeniach.

§ 5

1. Zarząd rozstrzyga w formie uchwał wszystkie sprawy należące do jego kompetencji wynikające ze statutu, ustaw oraz przepisów wykonawczych do ustaw i niniejszego regulaminu.

2. Oprócz uchwał zawierających rozstrzygnięcia, Zarząd może podejmować inne uchwały, w szczególności zawierające opinie i stanowiska Zarządu.

3. Uchwały Zarządu będące decyzjami w sprawach administracyjnych Stowarzyszenia podpisuje prezes lub wiceprezes. W decyzjach wymienia się imiona i nazwiska członków Zarządu, którzy brali udział w podjęciu decyzji.

§ 7

Do ważności uchwał Zarządu wymagana jest obecność zwykłej większości jego członków, a w przypadku wystąpienia w głosowaniu równej ilości głosów decyduje głos osoby przewodzącej posiedzeniu. W przypadku zdania odrębnego któregoś z członków, fakt ten zostaje odnotowany w protokole.

§ 8

Uchwały Zarządu, umowy, pełnomocnictwa i oświadczenia w sprawach majątkowych podpisuje dwóch członków Zarządu działających łącznie w tym prezes lub wiceprezes. Wszelkie inne dokumenty Zarządu podpisuje prezes lub wiceprezes.

§ 9

Na posiedzenia Zarządu mogą być zapraszani z głosem doradczym przedstawiciele Komisji Rewizyjnej oraz specjaliści lub inne osoby związane z rozpatrywaną sprawą.

§ 10

Głosowania na posiedzeniach Zarządu odbywają się jawnie.

§ 11

1. Z każdego posiedzenia Zarządu sporządza się protokół numerowany z zachowaniem bieżącej kolejności.

1. W protokole podaje się imiona i nazwiska członków Zarządu uczestniczących w posiedzeniu, a w przypadku, gdy w posiedzeniu Zarządu uczestniczyły również inne osoby, w protokole podaje się ich imiona i nazwiska oraz wskazuje, w jakim charakterze te osoby uczestniczyły w posiedzeniu.

2. Protokół z posiedzenia Zarządu powinien dokładnie odzwierciedlać przebieg posiedzenia, a zwłaszcza przebieg dyskusji nad rozstrzygnięciami podejmowanymi przez Zarząd.

3. Protokół z posiedzenia Zarządu podpisuje Przewodniczący Zarządu i Sekretarz.

4. Członkowie Zarządu oraz inni uczestnicy posiedzenia mogą zgłosić do protokołu wniosek o jego sprostowanie lub uzupełnienie.

5. Zarząd przyjmuje protokół z posiedzenia na posiedzeniu następnym, w razie zgłoszenia wniosków, o których mowa w ust. 5, o ich uwzględnieniu rozstrzyga Zarząd.

6. Zarząd udostępnia protokoły ze swoich posiedzeń do wglądu członkom Stowarzyszenia o ile nie narusza to przepisów o ochronie tajemnicy państwowej, służbowej lub handlowej albo ochronie danych osobowych.

§ 12

Zarząd zobowiązany jest udzielać Komisji Rewizyjnej pomocy i wyjaśnień oraz dostępu do dokumentów Stowarzyszenia w celu ułatwienia jej wykonania obowiązków wynikających ze Statutu.

§ 13

Do kompetencji Zarządu należą:

1) realizacja celów Stowarzyszenia,

2) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków,

3) sporządzanie planów pracy i budżetu,

4) sprawowanie zarządu nad majątkiem Stowarzyszenia,

5) podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia,

6) reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz,

7) zwoływanie Walnego Zgromadzenia Członków,

8) kierowanie bieżącą działalnością Stowarzyszenia,

9) powołanie i organizacja pracy biura do prowadzenia spraw Zarządu,

10) ustalenie formy i rodzaju wspierania Stowarzyszenia z członkiem wspierającym.

§ 14

Zarząd ma obowiązek zwołać Walne Zgromadzenie Członków przynajmniej raz w roku, na którym przedstawia do zatwierdzenia sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności Stowarzyszenia.

§ 17

Zarząd prowadzi dokumentację papierową zgromadzoną w teczkach i ich kopii elektronicznych zgodnie z przyjętą Instrukcją Kancelaryjną Stowarzyszenia Wspierania Aktywności Twórczej SWAT

§ 18

Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia przez Walne Zgromadzenie Członków

 
Odsłon : 120291
Naszą witrynę przegląda teraz 2 gości 

Partnerzy:

Urząd Miejski w Opolu Lubelskim Opolskie Centrum Kultury