REGULAMIN PRACY ZARZĄDU STOWARZYSZENIA WSPIERANIA AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ SWAT
§ 1
Zarząd Stowarzyszenia Wspierania Aktywności Twórczej SWAT wybierany jest przez Walne Zgromadzenie Członków na okres 4 lat.
§ 2
Zarząd konstytuuje się natychmiast po wyborze przez Walne Zgromadzenie Członków.
§ 3
W pierwszym po rozpoczęciu kadencji posiedzeniu wybranego Zarządu uczestniczą byli członkowie Zarządu, którzy przekazują wszystkie dokumenty Stowarzyszenia, pieczątki, dostęp do siedziby, środków pieniężnych, oficjalnych skrzynek e-maliowych itd. Z tej czynności sporządzany i podpisywany jest protokół zdawczo-odbiorczy.
§ 4
Prezes lub wiceprezes w jego zastępstwie zwołuje posiedzenia Zarządu, kieruje jego działaniami oraz przewodniczy w jego posiedzeniach.
§ 5
1. Zarząd rozstrzyga w formie uchwał wszystkie sprawy należące do jego kompetencji wynikające ze statutu, ustaw oraz przepisów wykonawczych do ustaw i niniejszego regulaminu. 2. Oprócz uchwał zawierających rozstrzygnięcia, Zarząd może podejmować inne uchwały, w szczególności zawierające opinie i stanowiska Zarządu. 3. Uchwały Zarządu będące decyzjami w sprawach administracyjnych Stowarzyszenia podpisuje prezes lub wiceprezes. W decyzjach wymienia się imiona i nazwiska członków Zarządu, którzy brali udział w podjęciu decyzji.
§ 7
Do ważności uchwał Zarządu wymagana jest obecność zwykłej większości jego członków, a w przypadku wystąpienia w głosowaniu równej ilości głosów decyduje głos osoby przewodzącej posiedzeniu. W przypadku zdania odrębnego któregoś z członków, fakt ten zostaje odnotowany w protokole.
§ 8
Uchwały Zarządu, umowy, pełnomocnictwa i oświadczenia w sprawach majątkowych podpisuje dwóch członków Zarządu działających łącznie w tym prezes lub wiceprezes. Wszelkie inne dokumenty Zarządu podpisuje prezes lub wiceprezes.
§ 9
Na posiedzenia Zarządu mogą być zapraszani z głosem doradczym przedstawiciele Komisji Rewizyjnej oraz specjaliści lub inne osoby związane z rozpatrywaną sprawą.
§ 10
Głosowania na posiedzeniach Zarządu odbywają się jawnie.
§ 11
1. Z każdego posiedzenia Zarządu sporządza się protokół numerowany z zachowaniem bieżącej kolejności. 1. W protokole podaje się imiona i nazwiska członków Zarządu uczestniczących w posiedzeniu, a w przypadku, gdy w posiedzeniu Zarządu uczestniczyły również inne osoby, w protokole podaje się ich imiona i nazwiska oraz wskazuje, w jakim charakterze te osoby uczestniczyły w posiedzeniu. 2. Protokół z posiedzenia Zarządu powinien dokładnie odzwierciedlać przebieg posiedzenia, a zwłaszcza przebieg dyskusji nad rozstrzygnięciami podejmowanymi przez Zarząd. 3. Protokół z posiedzenia Zarządu podpisuje Przewodniczący Zarządu i Sekretarz. 4. Członkowie Zarządu oraz inni uczestnicy posiedzenia mogą zgłosić do protokołu wniosek o jego sprostowanie lub uzupełnienie. 5. Zarząd przyjmuje protokół z posiedzenia na posiedzeniu następnym, w razie zgłoszenia wniosków, o których mowa w ust. 5, o ich uwzględnieniu rozstrzyga Zarząd. 6. Zarząd udostępnia protokoły ze swoich posiedzeń do wglądu członkom Stowarzyszenia o ile nie narusza to przepisów o ochronie tajemnicy państwowej, służbowej lub handlowej albo ochronie danych osobowych.
§ 12
Zarząd zobowiązany jest udzielać Komisji Rewizyjnej pomocy i wyjaśnień oraz dostępu do dokumentów Stowarzyszenia w celu ułatwienia jej wykonania obowiązków wynikających ze Statutu.
§ 13
Do kompetencji Zarządu należą: 1) realizacja celów Stowarzyszenia, 2) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków, 3) sporządzanie planów pracy i budżetu, 4) sprawowanie zarządu nad majątkiem Stowarzyszenia, 5) podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia, 6) reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz, 7) zwoływanie Walnego Zgromadzenia Członków, 8) kierowanie bieżącą działalnością Stowarzyszenia, 9) powołanie i organizacja pracy biura do prowadzenia spraw Zarządu, 10) ustalenie formy i rodzaju wspierania Stowarzyszenia z członkiem wspierającym.
§ 14
Zarząd ma obowiązek zwołać Walne Zgromadzenie Członków przynajmniej raz w roku, na którym przedstawia do zatwierdzenia sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności Stowarzyszenia.
§ 17
Zarząd prowadzi dokumentację papierową zgromadzoną w teczkach i ich kopii elektronicznych zgodnie z przyjętą Instrukcją Kancelaryjną Stowarzyszenia Wspierania Aktywności Twórczej SWAT
§ 18
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia przez Walne Zgromadzenie Członków |